Lite tid

för att sitta här...

Tiam har varit hängig ända sedan han fick magsjukan, nu är han jätte snorig och har feber..stackars liten.

Jag var iväg i torsdags och tränade hund och fick äntligen lite inspiration att träna, så i två dagar i rad har Rocco fått träna lydnad under promenaden, vi brukar ju alltid köra ngt moment, men nu blir det lite mer seriös träning, ska nog anmäla till lägre spår nu i vår(oj vad det rimmade fint), klubben brukar ju ha en hemmatävling i maj, känns som att det finns stor chans för uppflytt, bara spåret funkar...
Ska klicka in apporterna, eftersom han har blivit så slarvig i spåret, väldigt hög näsa och missar apporterna....men det ska tas tag..bara all snö försvinner....
Idag finslipade vi lite på apporteringen, han springer över apporten och tar den på tillbaka vägen...och nu på senare tid har han börjat låta lite också..morrar och har sig precis innan han tar den..kan ju hända att han låter, bara för att han är så taggad...jaja..vi finslipar lite iallafall..
Framförgåendet tränas det väldigt flitigt på...och det går framåt, sakta men säkert...

Imorgon ska Neo få rida på Dicki, vi ska ta en långpromenad tillsammans, hon är ju bara för söt! Hon ser ut som en liten sagoponny.
Neo red i lördags på henne och han trivdes som fisken i vattnet:)
Imorgon blir det lite balansövningar på hästryggen, håller tummarna på att det blir en riktigt fin dag..med sol..så man får njuta när man är ute.

Till helgen ska jag jobba nästan hela helgen, skönt med lite extra pengar, även om jag saknar barnen när jag är borta, men lördag em och kväll är jag ledig och då blir det myskväll...visst är det väl melodifestivalen då?

Den här helgen har vi spenderat på glysis, fast inte kollat på våra barn utan min kusin som har spelat...shit vad duktig han är! Så teknik han har! Han showar och är så säker på det han gör, så det är så kul att se honom spela, han har stora chanser att lyckas inom hockeyn..ska bli kul att se vad det blir av honom..

Ja just det ja..i veckan var vi iväg och spelade hockey på movallen, jag tjuvtränade inför mammamatchen, oftast när vi har åkt så har vi ju varit på glysis och då blir det ju bara att man åker runt och glider...men nu körde vi match mot varann, först var det barnen(Ted, Neo och Wille) mot Magnus och mig, sen blev det, jag och Ted mot resten...alltså shit..kanske spelade intensivt i 5 minuter, sen låg jag på isen..helt dö..fick ta igen mig i några minuter innan jag kunde fortsätta..tänk små killarna som har träningar i 1 timme och 20 minuter! Herregud vilken kondis dem har!

Magnus trackade mig ett tag efter det, dålig kondis..hmm..men skillnaden mellan Magnus och mig när vi idrottar är att Magnus mest glider runt, medans jag ger 110% i det jag ger mig in i....så under dem 5 minutrarna åkte jag bra nog mycket mer skridskor än vad han gjorde..under typ hela timmen vi var där...så det så...GUBBE!

Nu ska jag läsa en skräckis

Kommentarer
Postat av: Madde

JA så härligt med vår, men som sagt nu e man hemma i snö o jävelskap! Hur har du det till veckna? e du hemma lr ska du göra någe särskilt?

2009-03-10 @ 11:25:37
URL: http://o0missmadde0o.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul med lite inspiration!

En fråga om spår.

Hur vill man att hunden ska markera pinnarna egentligen?

Har börjat spåra lite med Tora, med leksak eller lite mat i spårslut än så länge..



Ha D Bra!

// Anna

2009-03-10 @ 12:13:59
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0