Uteritt med hundarna...

japp idag hängde hundarna med, Källa var det absolut inga problem med, trots att hon inte hade träffa Salsa tidigare, Rocco däremot...uff..vad läskigt tyckte tuffa Rocco.

När jag satte mig upp utanför stallet, så trodde nog Rocco att matte blev uppäten av den där stora läskiga hästen..haha..han sprang runt och letade efter mig.

Jag började rida iväg och Källa hängde på, jag ropade på Rocco och han såg hel stöss ut när han såg mig där uppe, så stöss att han inte kunde röra en fena, tillslut fick jag honom att hänga på oss, men han drog iväg ca 50 m framför och ville absolut inte vara i närheten av Salsa, Salsa gick cool lugn först till en början, sen började hon tramsa sig, kasta med huvudet, trampa och hoppa lite, som tur va så var det inte mer än jag klarade av, hon ville hela tiden iväg framåt och trampa hur mycket som helst och fnös som en tjur:/.

Trodde först att hon var rädd, men det verkade inte som så ändå, hon ville ju efter Rocco, så efter lite filosoferande så kom jag fram till att hon säkert bara ville hänga med "hjorden" hon är ju jätte van hundar, ni vet ni som har ridit hur en häst brukar bete sig om man är fler som är ute och rider och ens häst hamnar på efterkälken, det påminnde om det iallafall.

Vi tog det väldigt lugnt, blev ingen galopp eftersom hundarna var med, ville inte utmana ödet;). Men lugn och jätte fin samlad trav fick vi till iallafall.

Vi kom hem helskinnade hela drösen, fast jag rider utan hund nästa gång, så får dem hänga med i stallet istället för att Rocco ska få vänja sig vid henne.

Jag måste bara säga att jag är grymt imponerad utav Källa! Inte brydd alls och hon har aldrig sprungit brevid en häst tidigare, mattes fishund!

Nu ska jag ta hand om lillemannen i huset, han vill ha sin mamma:).

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är sååå himla avundsjuk!!! Men snart kan jag oxå börja rida igen ;)

2009-01-17 @ 16:22:48
URL: http://tussilagoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0