Nostalgi tripp

Igår var vi iväg till mitt gamla andra hem, Östanbräck, vi kikade på julshowen som dem har varje år runt jul/nyår, vilken nostalgitripp!
Jag satt där och längtade tillbaka, tänk alla dagar man har spenderat där och nätter för den delen..ett av mina starkaste minnen var när vi sov över i paviljongerna på sommarlovet och mitt i natten gick vi ner till hästarna i sommarhagen, det var jätte fuktigt i luften och en dimma täckte hagarna, när vi kommer ner så kommer hästarna och travar igenom dimman, så vackert det var....

Eller alla gånger vi har varit nere i ridhuset mitt i natten för att få se "spöket" som sägs gå och sopa i ridhuset om nätterna, hur vi sprang nere på banan i panik efter att ha utmanat varann..

Alla varma sommar dagar då man suttit ute och gjort rent träns och sadlar, borstat hästar och mockat...rejsat med hästarna ute i skogen....jag har så många fina minnen därifrån så jag skulle få sitta en hel dag och skriva dem om jag skulle berätta allt.

Och min Fonzie, min älskade lilla Fonzie, min sura lilla Fonzie...vad jag längtar efter honom, undra om han lever, jag träffade honom i järvsö en gång efter att han hade blivit såld, och han såg ut att ha det bra, det är ju huvudsaken, men han hade haft det bättre hos mig...

Det fanns två hästar kvar sen min tid på stallet, Amanda och Petter, båda två genom snälla hästar, är väl därför dem är kvar, annars brukar ju ridskolehästar tröttna på all uppmärksamhet på en ridskola, men Amanda stod lika snäll som vanligt i sin spilta, jag och Neo gick in och gosade med henne och även om hon har träffat flera tusen barn och ungdomar, så inbillar jag mig att vårat stallgäng har en speciell plats i hennes hjärta;). Amanda 23 år gammal! Men lika pigg som vanligt:).

Det gör ont i en när man vet att man aldrig kommer att få vara med om den där tiden igen, visst jag kan börja rida igen, men jag uppleva allt igen, med samma hästar, personer, samma händelser...

Neo blev helt lyrisk igår under vårt besök i stallet, så på lördag ska han få prova rida och vill han fortsätta så ska jag försöka få tag på en b-ponny till sommaren som vi kan låna i ngn månad.



Kommentarer
Postat av: Susanne

Gud va kul att Neo gillar hästar. Jag har också en heldel minnen från Östanbräck...Poppe som jag var skötare på... Nu blir jag lika nostalgisk som du. Likartade minnen, samma plats men en annan generation... Vad tiden går!

2009-01-07 @ 13:33:50
URL: http://susasblogg.blogspot.com
Postat av: Emma

Åhh jag förstår precis vad du menar!! Man kan verkligen drunkna i alla dessa minnen av hästarna.

2009-01-07 @ 13:37:07
URL: http://tussilagoo.blogg.se/
Postat av: sofie

åååå gud vilken nostalgitripp du gav mig nu!! Fy fasiken vad man saknar den tiden. Och som du säger.. visst kan man rida fortfarande men det är ju själva tiden man saknar :)

Jasså var det bara Petter och Amanda kvar?! Herregud va konstigt.. Undrar vart min Dusty tagit vägen?:(

Jag ska förresten hyra häst över sommaren jag med.Ska bli superkul!!

Tänk om vi kunde samla ihop alla i "östanbräcksgänget" igen och göra en dagsutflykt på hästryggen. vore ju superkul! :D

2009-01-07 @ 17:00:47
Postat av: Anna

Amanda var min favorit en period!! :D

Åh, Froste kommer jag så väl ihåg, det var verkligen en pålle jag gillade!!! Även han kunde ju vara grinig, men det gjorde inget, han var så bra ändå :)



Have a nice day!

2009-01-08 @ 12:50:24
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0