Herregud!

Hur orkade man trava och jobba med en häst i ca 20 minuter innan man saktade av och vilade?!
Idag orkade jag typ ca 500 m i trav(lättridning) sen var jag slut och måsta vila:).

Många muskler men också teknik som legat i dvala, tränade att stå i fältsits i skitten, huvva vad jobbigt och svårt att hitta balansen..

Salsa(hästen) jag rider är jätte härlig att rida och väldigt pigg för sina 19 år! Direkt jag kortade tyglarna ville hon iväg, helst i väldigt snabb trav, så man fick kämpa för att få henne att gå i en samlad och fin form, men det är kul när man får jobba lite, tycker om såna hästar ja, sen var hon inte det minsta tittig, helt cool, skönt när man inte ridit på länge och kanske inte har den bästa balansen.

Summering av första ritten på 7 år? Jag längtar tills nästa gång! Och jag antar att jag kommer ha en himla träningsvärk imorgon och värst på torsdag...men det är det värt!

På fredag så ska jag ta med mig kameran och knäppa kort på fina Salsa.

Och tack Helena för att vi fick köpa stövlarna, en stolt och glad Neo har spatserat runt med dem hemma.

Och gud så kul det skulle vara om man skulle få köpa och göra iordning ett stall i grannens ladugård, göra ett riktigt mysigt stall med några boxar, en sadelkammare och en liten ridbana utanför, kunde vi hyra ut lite stallplatser.
Åhh! Varför kan man inte vinna på lotto för?

Susanne får jag stjäla en bild på Neo och Stig från din sida? Och lägga upp här?

Kommentarer
Postat av: Emma

sulle vilja vara en fluga på väggen i morgon när du ska ta dej upp ur sängen ;)



Förr fick man ju aldrig träningsvärk... Nu är det ju jobbigt att bara skritta.. Jag har satt upp som mål, att när jag gått ner till 90 kg, ska jag börja rida igen... LÄNKTAR!!!

2009-01-14 @ 16:23:57
URL: http://tussilagoo.blogg.se/
Postat av: Susanne

Naturligtvis får du visa upp den modige och duktige killen för heeela världen. Jag känner mig så stolt över honom, tror jag spricker!!!

Visst tycker man att det är konstigt att man har så många muskler som man inte vet om!?? (appropå träningsvärk)

Ha de

2009-01-14 @ 20:48:44
URL: http://susasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0