En lycklig Neo!

Ringde och pratade med en granne idag och hörde om dem hade ngn ponny som Neo kunde få rida och hon blev så glad, dem har en jätte söt stor shetlandsponny, så hon är en B-ponny, som tidigare har stått på ridskola, jätte snäll, hon kommer ju passa som handen i handsken, hon blev som sagt jätte glad, hon hade tänkt annonsera och leta efter en medryttare, då hon inte hinner med hästarna så mycket som hon skulle vilja.

Så Neo fick absolut rida henne...så kul!
Imorgon ska vi dit och hälsa på och jag ska komma ihåg kameran och knäppa ngt kort på henne, så ni får se, hon är sjukt söt!

Jag var iväg och red Salsa idag, gu så kul det är, känner att man orkar mer nu och hon går riktigt fint, hon är så rolig att rida, pigg och framåt, men ändå sansad och cool.
Synd bara att man inte har ngn ridbana, men jag och hon som äger ponnyn Neo ska rida har kommit på en idé, får se om vi lyckas genomföra den, vi tänkte kolla med en som bor här som har hästar och mycket mark om det skulle finnas chans att fixa iordning en ridbana och betala hyra för att rida där, ska kolla runt  med andra hästägare om dem är intresserad, perfekt att betala en viss summa i månaden och ha ett ställe att rida på, det är ju jätte mysigt att rida ut, men det är himla bra att få träna på en bana också, det går ju jobba hästen på uteritter också, men jag tycker personligen att det inte blir samma sak.

Så imorgon kan jag nästan lova att det kommer finnas lite bilder på lillhästen:)





Kommentarer
Postat av: Titti å Mila

Ser nu att du gjort ny blogg.... varit dålig att läsa på sista tiden... nu blir jag ju sittande. borde sova men det är ju så lätt att fastna när man kollar in andras bloggar. Så fina grabbsen är! Kul att Neo börjat rida! kram från Mila med mamma

2009-01-30 @ 23:21:04
URL: http://tittistrom.blogg.se/ny
Postat av: Susanne

Hoppas, hoppas att allt går bra mellan Neo och den "sjukt söta hästen". Jag är så nyfiken så jag tror jag spricker! Vill snart komma och titta när Neo rider.

Många kramar till er alla

2009-01-31 @ 11:09:56
URL: http://susasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0