Baka baka liten kaka

Ja, fast om vi fortsätter att äta den så kommer vi inte längre vara så liten:).

Blunda nu Emma, men jag måste skriva receptet, du kan ju baka den imorgon kanske, det är ju lördag då:).

Hittade receptet på en blogg som Susanne länkade till och bara så ni vet, om ni gör den så kommer ni äta ihjäl er!

200g rumsvarmt smör/margarin och 3 dl socker, vispa det poröst med elvisp/bakmaskin, tillsätt två ägg, vispa lite till...i med 2,5 dl mjöl, ½ dl kakao, 1 tsk bakpulver och 2 tsk vaniljsocker.

Smeta ut smeten på en plåt med bakplåtspapper, så den är ungefär 1½ cm tjock, strö över 2dl nötter(välj själv vilka), in i ugnen på 200grader  i 12-15 minuter.
Dela den sen i lagoma bitar när den fortfarande är varm och låt den svalna, godast när den är kylskåpskall tycker jag.

GÖTTANS!

Lena här kommer grabben igen, från Jurkyrkogården...





Kommentarer
Postat av: Emma

Den där ska jag nog prova någon gång jag ska bjuda på fika !!!



DEt gick bra med bebis igår.. Lugnt och stilla. Hade inget batteri i kameran, men knäppte hemma med mobilen innan, men han ser så plågad ut, så jag vill inte lägga ut den. Det syns att han hade det jobbigt , och på ett vis gör det att allt känns lite bättre i själen, att han inte orkade mer... det har varit en ära att få lära känna honom, en stor lite personlighet verkligen...

2009-01-17 @ 16:21:05
URL: http://tussilagoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahhahahaha, tycker de är skit kul å gö sådär han.

2009-01-18 @ 22:57:41
Postat av: Helena

Ja, ja lära ju göra den där jag då....., var precis lika god som det lät MUMMA

2009-01-20 @ 11:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0