Min älskade Källa

Så kom den värsta dagen i mitt liv...


Magnus ropade på mig imorse och sa att Källa gick konstigt, jag tittar ut och ropar på Källa, som går emot mig med tunga vingliga steg..hon klarar knappt av kliva upp för trappen på bron, väl innanför dörren lägger hon sig ner och orkar inte röra på sig.

Vad hände? Källa som dagen innan hängde på mig när jag matade kaninerna, låg och hade koll på varenda smula som ramlade ner från Tiams stol.

Jag ringer veterinären och hon misstänker livmodersinflamation, jag, Ted och Neo åker in med henne, jag började förbereda mig på att ta bort henne, för att hon var så pass sjuk.

Väl där visar det sig att det inte är livmodern, hoppet tändes, men släcktes ganska snabbt när vi fick höra att det var diabetes, det har ngt att göra med hormonerna efter ett löp, ivarje fall så skulle Källa behöva opereras och efter det skulle hon behöva medicinering livet ut.

Vi fick lämna Källa där för att åka hem och fundera på vad vi skulle välja, Källa är ju 11 år, jag hade aldrig tvekat om hon hade varit yngre, att operera henne och medicinera vid den här åldern kändes mest egoistiskt...och jag kan säga att jag var påväg att ändra mig ett par gånger.

Så vi beslutade allihop att vi skulle låta henne få somna in..så alla utom Tiam åkte med till veterinären, jag ville bara kunna koncentrera mig på Källa.

Vi fick gå in i ett rum och dem kom in med Källa, hon hade blivit piggare utav droppet, så hon var på benen, hon kom och la sig vid oss och vi kramade och pussade på henne, hälsade från alla som håller henne kär.

Som vanligt så berörde Källa några till hjärtan innan hon for vidare till hundhimlen, det var inte bara vi som grät där inne, vetten tyckte att det var jätte jobbigt och det sa hon.

Källa somnade in och vi fick lite tid själv därinne, det kändes så jobbigt att hon var borta...och att se henne ligga där och lämna kvar henne...men jag inbillar mig själv och sa till pojkarna att Källa säkert följde med oss hem igen, hon har ju inte sagt hej då till Rocco än.

Ni som känner Källa vet ju vilken underbar hund hon var, det finns ingen som hon..och jag är så glad att jag har fått haft henne i mitt liv i 11 år.
Min älskade Källa! Om du bara visste hur mycket vi saknar dig redan! Hu ska jag klara ett helt liv utan dig!

Vi älskar dig gumman! Och många andra också..

Huvudet värker och ögonen är söndergråtna, undrar när man kommer må bättre.

Mamma och syster vet inget än, dem är ju i Thailand, vill inte förstöra semestern för dem, jag vet ju att Källa betydde väldigt mycket för dem med.







Vackra, snälla och underbara Källa, vi har tänt ett ljus för dig och brevid står ett kort på dig, bilden är precis så som du var, stolt, majestätisk och med världens vackraste och kloka ögon.






Kommentarer
Postat av: Anna

kram

2009-02-11 @ 16:26:33
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men fy vad jobbigt Fia! Mina tårar rinner nerför kinderna för er stora stora sorg! Man blir så förbaskad varje gång man behöver fatta sådana beslut, förbaskar sig för att man har djur:( Vi har ett stort ansvar för dem. Att även bli tvungen att fatta såna beslut ingår ju tyvärr många gånger.. De beslut ni nu tog ska du inte ifrågasätta dig själv om senare! Det var ett oegoistiskt beslut som gjorde att som du skrev tidigare idag "Låta henne sluta på topp". All styrka till er i en jobbig tid! KRAMAR!!

2009-02-11 @ 17:19:01
Postat av: Hanna Östlund

(Äsch mitt namn fick inte följa med kommentaren..)

Men fy vad jobbigt Fia! Mina tårar rinner nerför kinderna för er stora stora sorg! Man blir så förbaskad varje gång man behöver fatta sådana beslut, förbaskar sig för att man har djur:( Vi har ett stort ansvar för dem. Att även bli tvungen att fatta såna beslut ingår ju tyvärr många gånger.. De beslut ni nu tog ska du inte ifrågasätta dig själv om senare! Det var ett oegoistiskt beslut som gjorde att som du skrev tidigare idag "Låta henne sluta på topp". All styrka till er i en jobbig tid! KRAMAR!!

2009-02-11 @ 17:20:53
URL: http://melvinbergh.babyblogg.se
Postat av: Emma

Härliga bilder :D



Jag sitter här och fäller en och annan tår :( så känslig som jag är nu och allt s.. vad jobbigt.. det är ju sånt där som är det värsta med husdjur :( nån gång måste dom bort! :( huuuaa...



Ni får vara tacksam med tiden ni fick med Källa! :)

Dock tråkigt att höra. :(



Kramar

2009-02-11 @ 19:08:48
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com
Postat av: Susanne

Kära alla er! Nu när jag äntligen slutat gråta så läser jag bloggen och då kommer gråten igen kan inte stoppa.. Tänker så mycket på er

Kramar Susanne

2009-02-11 @ 19:36:31
URL: http://susasblogg.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej gumman!

Vill att du skall veta att jag tänker på er. Tårana vill inte sluta falla.., så jobbigt detta är. Vet ju själv hur det känns. Men hon har det bra nu skall du se, kanske träffar hon Debbie!:)

Stora kramen till dej

2009-02-11 @ 19:56:23
Postat av: Linda O

Fy så hemskt. Vet hur det känns. Tur att hon fick vara frisk ända till sista dagen. Hon hade det bra med er. Tänk vilket underbart liv hon fick och vad hon förgyllde ert. tusen kramar.

2009-02-11 @ 20:05:17
Postat av: Marie, Janne, Tom, Kevin, Thea, Mille

Ja, vad säger man... Du vet att jag är ledsen.... hela tiden, bilderna på hemsidan gör det inte bättre, helt ofattbart... Saknar henne så mycket. Ångrar att jag har skällt på henne och att hon inte fick sova i min säng... eller jo, det fick hon och hon njöt... hihihi.... hon var en toppen hund och hade många lyckliga härliga år, det här var smällen och tack gode gud att hon slapp lida så länge. Källa vi saknar dig allihopa, känns tomt, vet inte hur jag ska kunna komma hem till dig och du inte är där. Ett ljus ska nu tändas för dig... Hälsa alla hundar i himlen.. Kram

2009-02-11 @ 20:34:21
URL: http://jannemariedanielsson.blogspot.com
Postat av: Therese

Tänker på er.

Starkt gjort av dig att ta det beslutet, vet att det måste ha varit svårt. Men det var ju som sagt rätt gjort.

Ta hand om er nu.



Kramar från oss

2009-02-11 @ 20:57:53
URL: http://theresesandberg.blogspot.com/
Postat av: Madde

Gud vad jobbigt för dig gumman! vet hur det känns då jag fick ta bort molly! Men du tog ett oegoistiskt beslut och gjorde nog Källa en tjänst! Men en tår komm här o jag tänker på dig! HOn var en underbar hund så var stolt!

Nu kan hon uppfostra molly där uppe:)

Kramar

2009-02-12 @ 20:36:42
URL: http://o0missmadde0o.blogspot.com
Postat av: Catrine

Usch, vad tårarna rinner då jag läser detta snyft Men Källa kunde inte ha fått ett bättre liv än vad ni gav henne, så hon mår nog bra där i hund himlen och håller ett vakande öga på er där hemma..



Puss & kram...

2009-02-12 @ 22:38:35
URL: http://metroblogg.se/0609
Postat av: Ewa

Usch vad jobbigt:( jag sitter här och gråter när jag läser de här..styrke kramar till er

2009-02-13 @ 09:16:19
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Emma

Vet int riktigt vad jag ska skriva, allt är redan sagt... Tänker på er! Kram

2009-02-13 @ 09:38:10
URL: http://tussilagoo.blogg.se/
Postat av: Angela

Men vad hemskt. Beklagar verkligen sorgen!

Tänker på er!!!



KRAM

2009-02-18 @ 09:35:09
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Ida

Nu sitter jag här å storbölar:-((( fyy vad sorgligt.

kram på dig!

2009-02-22 @ 00:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0